پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228191
ايران ٢- ازبکستان صفر
تاریخ انتشار : 1396/03/23 07:56:05
نمایش : 1663
ملي پوشان کشورمان موفق شدند با دو گل ديدني سردار آزمون و مهدي طارمي از سد حريف خود بگذرند و به عنوان دومين تيم در جهان راهي جام جهاني شوند
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شاگردان کارلوس کي روش موفق شدند با دو گلي که وارد دروازه ازبکستاني ها کنند از سد حريف خود بگذرند و در حالي که دو بازي تا پايان اين رقابت ها باقي مانده است خود را به روسيه برسانند. بردي که شادماني مردم ايران، تيم ملي و کارلوس کي روش را به دنبال داشت، اکنون تيم ملي ايران پس از تيم ملي برزيل دومين تيم صعود کننده به جام جهاني است.

هفته هشتم مرحله دوم مقدماتي جام جهاني، دوشنبه 22/03/96، ساعت 21:15، ورزشگاه آزادي  
داور: احمد ابوبکر(عمان)                کمک ها: حامد سليمان، ابوبکر سليم(عمان)

 

تيم ملي ايران: 

عليرضا بيرانوند، سيد جلال حسيني، مرتضي پورعلي‌گنجي، رامين رضاييان، ميلاد محمدي، سعيد عزت‌اللهي، علي کريمي، عليرضا جهانبخش(2+45 وحيد اميري)، مهدي طارمي(90 رضا قوچان نژاد)، مسعود شجاعي(69 اشکان دژاگه) و سردار آزمون
سرمربي: کارلوس کي روش 

 

تيم ملي ازبکستان: 

لوبانوف، کريمتس، شوراخمدوف، اسماعيلف، آندرف(7 داورونبک خاشيموف)، آفونين(53 سردار رشيدوف)، حيدروف، اخمدوف، شمورودوف، سرگيف و عبدولخوليکوف(62 جلال الدين ماشاريپوف)
سرمربي: ساموئل بابايان

 

اخطار

 

آفونين(28) - خاسيموف(3+90) از ازبکستان

سردار آزمون (76) از ايران

 

شرح گل ها


ايران 1 ازبکستان 0 (دقيقه 23، سردار آزمون): در حالي که بازي در ميانه ميدان در حال انجام بود حمله غافلگيرانه ملي پوشان ايران دروازه ازبکستان را باز کرد، پاس ديدني عليرضا جهانبخش در موقعيت فوق العاده اي به آزمون رسيد و سردار نيز پس از جاگذاشتن مدافع ازبکستاني به محوطه جريمه رسيد و موفق شد با ضربه اي دقيق ديني دروازه لوبانوف را باز کند.

 

ايران 2 ازبکستان 0 (دقيقه 88، مهدي طارمي) : در حالي که تنها دو دقيقه تا پايان بازي زمان بود حرکت ديدني طارمي بين مدافعان ازبکستان باعث شد تا وي به دروازه اين تيم برسد و با ضربه اي فني و فوق العاده دومين گل ايران را وارد دروازه حريف کند.

 

شرح بازي:


ملي پوشان ايران موفق شدند با دو گلي که در ميانه هاي نيمه اول و دقايق پاياني بازي وارد دروازه حريف کردند با ارائه يک بازي حساب شده به عنوان تيم پيروز بازي را به اتمام برسانند و صعود خود به جام جهاني را جشن بگيرند. 
شاگردان کي روش از همان دقيقه اول بازي ميل به دروازه ازبکستان داشتند و حملات خود را آغاز کردند، حملاتي که باعث ارسال يکي دو سانتر خطرناک در دقايق ابتدايي شد، هجوم ملي پوشان ايران باعث شد تا ازبک ها در همان دقايق ابتدايي به فکر از نفس انداختن بازي شوند و به همين دليل در پنج دقيقه ابتدايي چند بار با عنوان مصدوميت اقدام به متوقف کردن بازي کردند. پس از آن ملي پوشان ايران که از تک و تاي ابتدايي بازي افتاده بودند به دنبال حفط توپ بودند و تا دقيقه بيستم بازي به همين ترتيب پيش رفت. 
از دقيقه بيستم به بعد باز هم ملي پوشان ايران تلاش خود را براي باز کردن دروازه ازبک ها آغاز کردند و اين بار پيش از از نفس افتادن بازي موفق شدند روي يک حرکت زيبا به گل برسند، گل آزمون که در دقايق مياني نيمه اول به ثمر رسيد باعث نشد تا بازيکنان ايران عقب بکشند و به دنبال حفظ نتيجه بازي تا پايان نيمه اول باشند، به همين دليل تلاش خود را براي دوباره باز کردن دروازه حريف به کار بستند، حملات ايران از جناح چپ با حرکات انفجاري ميلاد محمدي و در طرف ديگر از ميانه قلب دفاعي ازبک ها توسط جهانبخش و آزمون و طارمي بارها دروازه حريف را با خطر مواجه کرد اما هر کدام از آنها به دلايلي همچون بدشانسي و يا بي دقتي از بين رفت تا در نهايت نيمه اول با همان يک گل به سود ايران به پايان برسد. 
اما در نيمه دوم بازهم اين بازيکنان ايران بودند که تصميم به باز کردن دروازه حريف داشتند، آنها به مانند نيمه اول از همان دقيقه يکم آغاز بازي روي دروازه ازبک ها خطرناک ظاهر شدند و خيلي زود موفق شدند به يک ضربه پنالتي نيز دست پيدا کنند، ضربه اي که با بي دقتي کاپيتان تيم ملي راهي به دروازه حريف نيافت. پس از حملات و فشار ابتدايي تيم ملي، ازبک ها سعي در شکل دادن به خط مياني و دفاعي خود داشتند و چند بازيکن تعويضي را به کار گرفتند تا بتوانند جلوي حملات ايران را بگيرند، اتفاقي که چندان کارگر نيفتاد و ملي پوشان ايران در چند مورد ديگر ديگر تا فروريختن مجدد دروازه لوبانوف پيش رفتند اما هر بار به طريقي ناکام بودند. 
البته ازبکستاني ها نيز در بيست دقيقه پاياني بازي تلاشي براي رسيدن به دروازه ايران به کار بستند اما استحکام و بازي منطقي مدافعان و هافبک هاي ايران باعث شد تا حملات نصفه و نيمه حريف مهار شود، هر آنچه که بود ملي پوشان کشورمان در اين ديدار نشان دادند استحقاق صعود به جام جهاني را داشتند و با بازي حساب شده و بي نقص خود يک تيم ملي باکلاس را نشان دادند. آنها در دقايق پاياني بازي با حرکت ديدني طارمي به گل دوم نيز رسيدند تا پيروزي محکم تري به دست بياورند. شاگردان کي روش که هيچگاه بازي دفاعي را در دستور کار خود نداشتند بارها مي توانستند گلزني کنند تا با اختلاف بيشتري از سد حريف خود بگذرند اما اين اتفاق نيفتاد تا بازهم با اختلاف تنها دو گل برد خود را جشن بگيرند، بردي که تيم ملي ايران را روانه جام جهاني روسيه کرد.

 

اتفاق ويژه:


* ملي پوشان فوتبال کشورمان توانستند صعود مقتدرانه اي به جام جهاني داشته باشند، آنها در حالي که هنوز دو بازي تا اتمام رقابت ها باقي مانده است خود را به جام جهاني رساندند. 
* ايران پس از برزيل دومين تيمي است که توانسته خود را به روسيه برساند. 
* مهدي طارمي در سومين بازي پياپي براي تيم ملي در رقابت هاي جام جهاني گلزني کرد تا روند گلزني هاي خود را قطع نکرده باشد. 
* خوشحالي زايدالوصف کارلوس کي روش پس از به ثمر رسيدن گل دوم ايران همه نگاه ها را به خود معطوف کرد، خوشحالي عجيب و غريبي که در سال هاي حضور اين مربي در ايران از وي نديده بوديم.

 

دقايق حساس

دقيقه 1 – اولين حرکت بازي در اولين دقيقه بازي اتفاق افتاد و نفوذ شجاعس با ارسال او روي دروازه ازبک ها خطرناک بود اما اين توپ توسط دروازه بان اين تيم مهار شد. 

دقيقه 1 – ارسال شجاعي درحالي به محوطه ازبکستاني ها رسيد که سردار آزمون به روي زمين افتاده بود و معتقد بود بازيکن ازبک روي وي مرتکب خطا شده است.

دقيقه 6 – يک حرکت ديگر از جناح راست و اين بار ارسال جهانبخش با واکنش مدافع ازبک راهي کرنر شد.
دقيقه 6 – ارسال جهانبخش از روي نقطه کرنر با ضربه سر پورعلي گنجي روي دروازه حريف خطرساز شد اما اين توپ از بالاي دروازه به بيرون رفت. 
دقيقه 9 – يک ارسال ديگر از سوي جهانبخش و از روي نقطه کرنر دروازه ازبک ها را به خطر انداخت اما ضربه زيبا و چکشي سيدجلال حسيني با اختلاف کمي از بالاي دروازه به بيرون رفت.

 

دقيقه 20 – ارسال ميلاد محمدي از روي سر مهاجمان ايران عبور کرد و در برگشت نيز ارسال تند و تيز و مواج رضاييان توسط لوبانوف مهار شد.
دقيقه 30 – حرکت بازيکن ازبکستاني در بين مدافعان ايران توپ خوبي را براي مهاجمان اين تيم مهيا کرد اما تعلل سرگيف باعث شد تا مدافع ايران اين توپ را از محوطه خطر دور کند. 
دقيقه 33 – پاس محمدي در فاصله اي دور از دروازه به عزت اللهي رسيد اما اين بازيکن شوت زيباي خود را روانه دروازه حريف کرد، ضربه اي که با اختلاف اندکي از بالاي دروازه به بيرون رفت. 
دقيقه 36 – حرکت بازيکنان ازبکستان از جناح راست با ارسال آنها ادامه يافت اما اين توپ راهي به غير از کرنر نداشت.

دقيقه 40 – حرکت ديدني ميلاد محمدي از جناح چپ باعث شد تا مدافع ازبک با خطا او را متوقف کند، خطايي که براي دومين بار در يک دقيقه اتفاق افتاد. 
دقيقه 41 – ارسال مدافع کشورمان از روي ضربه ايستگاهي در محوطه شش قدم ازبک ها خطرناک بود اما لوبانوف توانست بالاتر از آزمون اين توپ را مهار کند. 
دقيقه 44 – يک پاس زيباي ديگر از سوي جهانبخش در محوطه جريمه حريف فرصت مناسبي براي ايران به وجود آورد اما ضربه طارمي راهي به دروازه حريف پيدا نکرد. 
دقيقه 45 – حرکت سرعتي محمدي و گذر او از مدافع مستقيم خود با ارسال کم دقت او همراه شد اما لوبانوف خيلي زودتر از مهاجم ايران به توپ رسيد.

 

دقيقه 46 – به مانند نيمه اول، در اين نيمه نيز ملي پوشان ايران يک دقيقه پس از آغاز بازي دروازه حريف را با خطر روبرو کردند اما در اين لحظه ضربه بي دقت آزمون راهي به دروازه حريف نيافت. 
دقيقه 49 – حرکت زيباي طارمي بين مدافع ازبکستاني باعث شد تا مدافع اين تيم با خطا روي مهاجم ايران وي را متوقف کند و داور ميدان نيز با کمي تاخير به نشانه پنالتي در سوت خود دميد، مسعود شجاعي پشت اين توپ قرار گرفت تا دومين گل ايران را وارد دروازه لوبانوف کند اما ضربه کاپيتان تيم ملي از بالاي دروازه به بيرون رفت.

دقيقه 55 – ارسال شجاعي از روي ضربه ايستگاهي از حرکت هوشمندانه و ضربه طارمي دروازه لوبانوف را با خطر روبرو ساخت اما اين ضربه راهي به دروازه نيافت. 
دقيقه 61 – پاس به موقع شجاعي با اشتباه مدافع ازبک ها به آزمون رسيد اما ضربه کم دقت مهاجم ايران با فاصله کمي از کنار دروازه به بيرون رفت. 
دقيقه 65 – استارت اميري و مهار زيباي توپ توسط او چيزي نمانده بود تا دروازه ازبکستاني ها را با خطر روبرو کند اما مدافع اين تيم با سرعت عمل خود، توپ را راهي کرنر کرد. 
دقيقه 80 – ارسال خوب اميري با ضربه سر مهدي طارمي از کنار دروازه ازبکستان به بيرون رفت.

دقيقه 86 – يکي از معدود حملات خطرناک ازبکستاني ها از بين مدافعان ايران عبور کرد اما پيش از اينکه به مهاجم حريف برسد با سرعت عمل بيرانوند مهار شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html